Siirry pääsisältöön

Diilimies ei pääse roolistaan

On ennen muuta tarkasteltava Trumpia diilimiehenä, ja sitä, mitä hän katsoi itselleen henkilökohtaisesti ja perheelleen/suvulleen saavuttavansa/saavansa tekemällä idänpolitiikasta eli suhteesta Kremliin oman näköisensä veistoksen. Kannanottojen taakse on aina nähtävä.

Hänhän ei yleensä tarkoita mitä sanoo, mikä on aina ollut hänelle ominaista presidenttinä. Olennaista on nähdä, mitä hän katsoo retoriikallaan saavuttavansa eli mihin hän pyrkii. Minusta hän pyrkii hyötymään henkilökohtaisesti Venäjä-yhteyksistään, sillä hän tuskin lähtee toiselle kaudelle ja vielä epätodennäköisemmin tulee valituksi puolueensa ehdokkaaksi.

Trump katsoo eteenpäin omiin ja perheensä liikesuhteisiin ja Venäjä-yhteyksistä hyötymiseensä virkakautensa päättymisen jälkeen. Petaa diilejään.

Keith Richards The Rolling Stones -yhtyeestä, otti kantaa Donald Trumpiin jo 30 vuotta sitten, kun Trump toimi yhtyeen Yhdysvaltojen kiertueen promoottorina:
https://www.stara.fi/2018/05/20/keith-richards-tykittaa-halusin-donald-trumpista-eroon-jo-30-vuotta-sitten/

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Helsinki ja törkyinen Metropolihaave

KESKUSTELUJA HELSINGIN ENSIMMÄISESTÄ PIKARAITIOTIEN LINJAUKSESTA HAITTOINEEN JA KAUPUNKILAISTEN UNOHTAMISINEEN : kommentteja päättäjille ja asukkaille


Bussiliikenne on joustava, kiskoliikenne ei jousta. Siksi pikkukaupunki Helsingissä on pitäydyttävä busseissa ja odotettava, että suunnittelijat kehittävät Suomen oloihin sopivat sähköbussit, joiden kehittelyyn Ruotsissa on investoitu todella paljon. Metropolihaave Helsingistä elää vain kahden johtavan puolueen päässä, ei asukkaiden. Raide-Jokerille ei ole perusteltua olemassaolevaa tarvetta pienten liikennemäärien Helsingissä. Espoo on mukana, koska Helsinki maksaa suurimman osan pikaratikan (turhasta) investoinnista. Siksihän ne hyväksyivät Länsi-Metronkin. Sekin on kaupungin kahden johtavan puolueen metropolihaaveen tuote. Espoolaiset pilasivat Helsinginkin metron vaatimalla puolet lyhyemmät metrojunat ja asemalaiturit. Kaiken lisäksi he vaativat HSL:ltä takaisin osan suorista bussilinjoista. Näin länsimetro vain lisäsi bussiliikennett…

Diginatiivit pelastavat maailman?

"Oletko diginatiivi? Siinä tapauksessa olet todennäköisesti osallinen tulevaisuudessa tapahtuvasta tietotekniikan vallankumouksesta, joka mullistaa kaikki olemassaolevat käsityksemme työnteosta ja tietotekniikasta. Tämän päivän käytettävissä olevat kyvyt hyödyntää digitaalisuutta ja tietotekniikkaa ovat vasta harvojen hallussa. 10 - 20 vuoden kuluessa kaikki yhteiskuntien toiminnot tulevat muuuttumaan pohjia myöten. Nykyopetus on vielä riippuvainen ei-diginatiiveista ja hupenevista koulutusbudjeteista. Yhteenveto alan opetuksen lyhyestä historiasta Suomessa. [Linkki ei enää toimi. Toim. huom.]
Digitaalisuuden 'historiaa' subjektiivisesti
1960-luvun puolivälissä tutustuin ensi kertaa digitaaliseen tekniikkaan eräässä harrastelijoille tarkoitetussa ruotsalaista alkuperää olevassa kytkentäkaaviossa, jonka perusteella saattoi valmistaa FM-virittimen. Rakensin itselleni kuitenkin analogisen FM-radion. Pidän analogisesta tekniikasta edelleenkin enemmän kuin digitaalisesta, kun p…